БЪЛГАРСКА СВОБОДНА ТЕЛЕВИЗИЯ

Европейски ден за борба със затлъстяването

Европейски ден за борба със затлъстяването

Около 40% от хората със затлъстяване имат някакъв генетичен проблем

Кампанията е проведена за първи път през 2009 г. от Националния форум за борба със затлъстяването във Великобритания и с участието на Белгийската асоциация на пациентите със затлъстяване.

Основателите са били убедени, че броят на хората с наднормено тегло и затлъстяване за цяла Европа непрекъснато се увеличава.

Целта на дни като тези е да се помогне на хората, които отчитат, че имат този проблем, но не успяват да намалят част от теглото си и по този начин могат да намалят и риска от редица заболявания.

През последните години затлъстяването се превръща в епидемия не само сред възрастното население, но и сред децата в Европа.

Според данни на Световната здравна организация в повечето европейски страни между 30 и 80% от хората са с наднормено тегло. А от децата с наднормено тегло са средно 20%.

Темата коментира в “Нашият ден“ доц. д-р Светослав Ханджиев.

“Храненето е много важно, но е важен и двигателният режим. Особено важно е генетичното предразположение. Около 40% от хората със затлъстяване, даже и повече, имат някакъв генетичен проблем.

Затова трябва да бъдат още по-стриктни в спазването на някакъв режим. Освен това искам да подчертая, че борбата със затлъстяването започва от най-ранна детска възраст. Справянето с това заболяване е в тази възраст.

Даже говорим за първите 1000 дни от развитието на човешкия организъм. От момента на зачатие до втората година на развитието на детето.

За да не страда от затлъстяване, детето на една бременна жена и да не страда впоследствие от високо кръвно налягане и от диабет, трябва нейното тегло по време на бременността да е не повече от 15-16 кг над обичайното.

Храненето трябва да бъде разнообразно, съобразено с нуждите на организма. Една бременна жена трябва да консумира много белтъчини от млечен и от животински произход. От яйца, риба, месо – всички тези неща са важни в съответните нормативи.

Трябва да има много зеленчуци на трапезата. Да се храним няколко пъти на ден е много важно.

Вечерята трябва да бъде два до три часа преди да си легнем. Важна е и сутрешната закуска. Доказана е вредата от гладуването."