БЪЛГАРСКА СВОБОДНА ТЕЛЕВИЗИЯ

НОВИ И ПО-СТРОГИ КОРОНАВИРУСНИ МЕРКИ В ЕВРОПА

С аргумента, че новата заплаха е по-бързо разпространяващият се британски щам, редица държави на стария континент планират да прибегнат към пълно парализиране

За първи път след Втората световна война Холандия наложи комендантски час. Тази мярка, която беше одобрена от парламента на страната за борба с разпространението на коронавирус, влиза в сила в събота, 23 януари. От 21 до 04:30 ч. движението по улиците е е разрешено единствено в изключителни случаи.

Повечето от депутатите подкрепиха правителствената инициатива, но представители на няколко политически партии приеха решението негативно. Според опозицията Холандия вече и без това е с наложена една най-строгите карантини в Европа.

Долната камара на чешкия парламент удължи извънредния режим, въведен през октомври, до 14 февруари. Според чешкото министерство на здравеопазването епидемията от коронавирус е довела до значително увеличение на смъртността: миналата година 14% повече жители на страната са починали, отколкото през 2019 г. Отделът също така заяви, че процесът на ваксинация се е забавил поради забавяне на доставката на лекарството.

Португалия има най-високата дневна смъртност от началото на епидемията от последиците от коронавирусната инфекция - 221 души са починали. Властите на страната разпоредиха от четвъртък да затворят отново образователни институции от всички нива за две седмици. Взето е решение за спиране на полетите с Великобритания, за да се предотврати разпространението на нов щам на коронавирус.

Междувременно Великобритания обмисля пълното затваряне на границите си заради опасения относно новите щамове на заболяването. В опит да избегне налагането на по-строга карантина, тази седмица правителството вече ограничи достъпа от някои страни.

Франция ще изисква отрицателен PCR тест от почти всички хора от ЕС, които искат да влязат на нейна територия. Мярката влиза в сила от полунощ в неделя. Тестът трябва да бъде направен не повече от 72 часа преди заминаването. Изискването няма да се отнася за трансграничните работници и за сухопътния транспорт.