БЪЛГАРСКА СВОБОДНА ТЕЛЕВИЗИЯ

"Ново 20" с ремонта на скъсания тръбопровод през Варненското езеро

"Ново 20" с ремонта на скъсания тръбопровод през Варненското езеро

Междувременно в езерото и залива на Варна за повече от година са изтекли над 3 млн. куб.м силно токсични фекални води

След като не успя да се вмести в нито един от обявените срокове за ремонт на скъсания канализационен тръбопровод във Варненското езеро, администрацията на кмета на града Иван Портних изненадващо обяви нов план за справяне с кризата. Това беше съобщено от общинския пресцентър, но нов краен срок за приключване на ремонта, който започна на 21 май, отново не бе обявен. Междувременно в езерото и залива на Варна за повече от година са изтекли над 3 млн. куб.м силно токсични фекални води.

Според прессъобщението, обновените участъци на тръбата, скъсана през миналата година, засега нямало да бъдат закопани в езерното дъно. Това бе предвидено в проекта за ремонта, който е на стойност 1.3 млн. лева. Освен това тръбата щяла да бъде временно положена на 25 - 30 м встрани от предварително определеното трасе, докато бъде изкопана предвидената подводна траншея.

Кога ще се случи това и каква е причината за внезапната промяна на плановете не се разбира. В съобщението се уточнява само, че полагането на тръбата е започнало след удълбочаването на фарватера и плавателния канал в езерото. Става дума за етап от проект за 350 млн. лв., който се изпълнява от държавното дружество "Транспортно строителство и възстановяване". удълбочаване на целия воден път - от каналите, свързващи морето с Варненското езеро, до пристанище "Варна - Запад" в Белославското езеро. Подозрения, които до момента не са получили убедително опровержение обаче, проектът има за цел да проправи пътя до пристанището на Ахмед Доган в ТЕЦ "Варна".

Вярна на стила си да работи по скъпоструващи инфраструктурни обекти "на инженеринг", в средата на май администрацията на варненския кмет Иван Портних явно започна възсатановяването на скъсания канализационен тръбопровод без ясен план за работа и без съгласуване с други проекти, реализирани във Варненското езеро по същото време.

По същия начин, с финансиране "на око" и без обосновка от държавния бюджет, през 2013 г. бяха отпуснати 5 млн. лв. за преасфалтирането на 4 км от градския булевард "Владислав Варненчик". По-късно се оказа, че това е било предвидено да стане по друг проект с осигурено европейско финансиране, но парите от бюджета вече бяха похарчени. Без проект и строителни книжа през 2017 г. започна и работата по реконструкцията на станалия печално известен с недомислиците и ниското си качество бул. "Васил Левски". За него бяха похарчени поне 130 млн. лв., което направи километър от булеварда 4 пъти по-скъп, отколкото на автомагистрала "Хемус".

Източник: Дневник