БЪЛГАРСКА СВОБОДНА ТЕЛЕВИЗИЯ

Отново отложиха въвеждането на ТОЛ системата

Управляващите за пореден път отложиха въвеждането на ТОЛ системата

Управляващите за пореден път отложиха въвеждането на ТОЛ системата. Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за пътищата.
С тях реалното стартиране на системата се отлага за 1 март 2020 година, а преди това тя ще работи, но няма да се събират такси. Обяснението на зам.-министъра по регионалното развитие Николай Нанков е, че така "няма да внесем сътресение в транспортния бранш". 
 С текстовете се премахва задължението АПИ да организира разпространението на бордови устройства и директно отчитане на ползвателите на платената пътна мрежа. Тези дейности ще бъдат изцяло прехвърлени върху търговците. В промените пише още, че действието на реално таксуване с тол такса ще бъде отложено до постигане на сигурност, че системата е в пълна готовност.
От 1 март 2020 година ще се стартира тол таксуването на пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона. До датата на обнародването на това решение на Министерски съвет, съответно до 29 февруари 2020 г. пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона ще заплащат винетна такса.
С остри критики срещу поредните промени около ТОЛ системата излязоха от БСП. 
ГЕРБ казват, че новата ТОЛ система е пътят на реформата, но това е пример как не трябва да се прави, как не трябва да се въвежда нова система, коментира от трибуната зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски. Управляващите показват как се губи доверие в обществото, бизнеса и хората, които трябва да спазват законите, категоричен бе социалистът. 
Държавата ще загуби над 300 млн. лева до старта на ТОЛ системата, обяви от своя страна секретарят на ПГ на БСП Димитър Данчев. Той припомни, че през 2017-та премиерът Бойко Борисов е заплашил, че държавата сама ще построи ТОЛ системата, ако не успее най-накрая да връчи поръчката за изграждането й. Социалистът обясни, че според депутати от ГЕРБ системата събирала от глоби 30 хил. лева на ден, а според зам.-министър Николай Нанков всеки ден, в който не работи системата, държава губи 1,5 милиона лева. Кой носи отговорността за тези пари от пропуснати ползи, попита той.
Системата за въвеждане на ТОЛ системата е като системата на управление на държавата, добави Дора Янкова от левицата. Според нея въвеждането на ТОЛ системата като техническа инфраструктура е добре изградена. По думите й системата е свързана с очакване за справедливи приходи за държавата, за да се модернизира държавната пътна инфраструктура. За голямо съжаление, управляващите, в 4 годишния период откакто тя се въвежда, не бяха искрени с българските граждани и с превозвачите за допълнителните финансови тежести, обясни тя. Дора Янкова предупреди, че ще има поскъпване на транспорта за граждани и за преминаването на вътрешни товари. Но от тежкотоварните превози, които преминават през държавата, ще загубим стотици милиони.