БЪЛГАРСКА СВОБОДНА ТЕЛЕВИЗИЯ

Пореден фал – Пропадна участък от релсовия път не третия лъч на метрото

Крайната станция по новия метролъч затваря за неопределено време

Пореден проблем се появи в третия лъч на метрото, който бе пуснат в експлоатация през август м.г.. Надигнал се е 20-метров участък от релсовия път на новия трети метродиаметър между станция "Театрална" и "Хаджи Димитър". Има надигане на релсите, но причината още се уточнява. Като възможна причина за проблемите по трасето той посочи близостта на Перловска река. Метростанция „Хаджи Димитър“ остава затворена, все още за неопределено време. Ремонтът, оказва се, няма да е бърз. Част от релсите трябва да се демонтират.

Строежът на третия метродиаметър струваше над 500 милиона лева. Надигналия се участък е строен от фирма „"Трейс Груп Холд" АД “, която построи и участъка на магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, където поради появилите се неравности по пътя скоростта на движение е ограничена до 90 км/ч.

Кметът Фандъкова отново се скри и не дава никакви изявления по повод поредния проблем в метрополитена.

Припомняме ви, че това не е първият проблем с новоизградения лъч на метрото. Преди около десетина дни таванът на метростанция "Хаджи Димитър" протече след дъждове в София. Бяха публикувани снимки, от които се виждаше, че водата в коридора за пътниците се събира с кофи. През октомври течове имаше и на други станции по новооткрития метродиаметър.

В началото на декември м.г. новата линия на метрото бе спряна за един уикенд, за да се свърже системата между вече изградените станции и 4-те, които предстои да се пуснат през 2021 г. Осемкилометровият участък свързва жк "Красно село" с ж.к."Хаджи Димитър"и включва станциите "Красно село", "Бул. България", "Медицински университет", "НДК 2", "Патриарх Евтимий", "Орлов мост", "Театрална" и "Хаджи Димитър".

Преди седмица пък пропадна тротоарът на улица "Георги Софийски", в участъка между "Александровска болница" и факултета по дентална медицина на Медицинския университет в София. Участъкът се намира над новооткрития трети лъч на столичното метро, което тръгна през август. Причината за аварията са обилните валежи и стар неизползваем колектор, който се намира под настилката.