Забравените гари на България
На фона на обещаните от премиера Бойко Борисов нови влакове за 600 милиона лв., десетки гари в страната са на път да рухнат
Гарата в Елена е открита през 1974-та година. Сградата се е вписвала изцяло във възрожденския стил на града, но след закриването на жп линията до Горна Оряховица тя е напълно изоставена. Днес местната и държавната власт не могат да вземат решение за нейното бъдеще.
Последният влак на гара Елена пристига преди повече от 20 години, за съжаление днес тук няма и пътници. Изпочупени прозорци, падащ покрив, натрошени стени и боклуци- това е състоянието на сградата в момента. Гледката обаче е най-шокираща за последния началник на гарата Любомир Камбуров, който прекарва 25 години от живота си там.
„Какво да ви кажа, по-добре да съм с гръб към нея“, заяви Любомир Камбуров- последен началник на гарата.
34 души са работили на гарата, имало е товарно-разтоварителна дейност, а шестте коловоза освен пътници, са превозвали и продукцията на завода за стъкло.
„След 90-та започна съкращаване, намаляване на персонала, не си спомням годината, се закри напълно и ТР дейността“, обясни Любомир Камбуров- последен началник на гарата.
Възмутени от състоянието на гарата са и жителите на Елена, определян от местната власт като туристически град.
„Трябва да има фабрики, заводи, нещо от този род, за да може населението да има къде да работи, да има доходи“, коментира Иван Маринов, жител на Елена.
Закриването на гарата в Елена обаче допринесе още повече за обезлюдяването на района, където десетки села нямат нито един жител.